widgeo.net
Halaman Utama
Logo GMS
Logo GMS
Pengenalan GMS
Bersyukur ke hadrat Allah S.W.T di atas limpah rahmat-Nya yang sentiasa menaungi umat manusia. Gerakan Mahasiswa Sedar (GMS) merupakan organisasi mahasiswa yang akan bertindak secara vokal dalam menyuarakan tuntutan hak asasi dan keadilan untuk mahasiswa sejagat. Namun begitu suka untuk diperjelaskan bahawa eksistensi GMS adalah bermatlamatkan perjuangan untuk menurunkan harga yuran KUIS yang membebankan. Oleh itu perkara ini menjawab persoalan ramai pihak yang mempertikai kehadiran GMS sebagai organisasi yang tidak bermatlamat dan berperancangan. Susun atur gerak kerja GMS telah menelan beberapa ‘purnama’ sehinggalah menghampiri kemuncak pada jumaat yang lalu. Walaupun begitu himpunan aman tersebut bukanlah titik penyudah bagi perjuangan GMS yang akan terus berpencak sehinggalah matlamat harga yuran diturunkan tercapai. Kewujudan GMS adalah berdasarkan kesedaran yang memuncak untuk membela sahabat mahasiswa yang sedang dihimpit tekanan akibat kekangan harga yuran yang tinggi. Adalah diluar kemampuan GMS yang juga manusia biasa untuk hanya berpeluk tubuh melihat penderitaan saudara se-kampus menahan lapar sehingga memudaratkan diri dan pengajian. GMS bangkit dengan minda optimistik untuk merobah penderitaan kepada pembelaan. Walaupun banyak pandangan yang bersifat kontra dengan cara perjuangan GMS, namun kehadiran ribuan mahasiswa dalam himpunan memorandum yang lalu amat bermakna dalam memberi suntikan semangat kepada GMS untuk meneruskan momentum perubahan. Selaras dengan slogan Dari Mahasiswa Untuk Mahasiswa, GMS akan terus menggerakkan kuasa mahasiswa dalam menuntut pembelaan sehinggalah harga yuran diturunkan. “Jika rakyat sedar kuasa yang dimiliki mereka, lantas mereka akan memerintah”
Other things
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Duis ligula lorem, consequat eget, tristique nec, auctor quis, purus. Vivamus ut sem. Fusce aliquam nunc vitae purus.
Other things
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Duis ligula lorem, consequat eget, tristique nec, auctor quis, purus. Vivamus ut sem. Fusce aliquam nunc vitae purus.
Other things
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Duis ligula lorem, consequat eget, tristique nec, auctor quis, purus. Vivamus ut sem. Fusce aliquam nunc vitae purus.
Surat Penafian Fitnah Kepada Para Pensyarah KUIS
Sunday, November 15, 2009
Firman Allah SWT :

Maksudnya : Wahai orang-orang yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini - dengan sebab kejahilan (ketidak tahuan) kamu mengenainya - Sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan. (al-Hujurat ; 6)

Kehadapan pendidik dan guru-guru yang dimuliakan,

Terima kasih atas segala pengorbanan dan jasa baik yang telah kamu berikan kepada kami. Mohon maaf seandainya suara yang telah kami laungkan telah menyakiti hatimu. Kami menyedari betapa kami perlu beradab dan memuliakanmu. Namun, semakin hari, semakin kedengaran suara fitnah terhadap kami oleh pihak yang tidak bertanggungjawab, iaitu kami dikatakan taelah mengeluarkan kenyataan ‘Pensyarah KUIS Makan gaji Haram’.

Demi Allah dan Rasul-Nya, kami menafikan sekeras-kerasnya fitnah ini.Matlamat perjuangan kami agar yuran dapat diturunkan kepada kadar yang bersesuian. Sebagai mahasiswa, kami tetap dengan pendirian kami untuk terus berusaha sedaya upaya agar matlamat kami tercapai, demi kebaikan dan kebajikan seluruh mahasiswa KUIS.

Akhirnya, kami memohon maaf atas kekurangan dan kelemahan kami. Di pihak kami, kami masih menyiasat siapa dalang utama kepada tersebarnya fitnah tersebut. Doa dan harapan kami, semoga Allah SWT sentiasa merahmati dan memberkati kehidupan kamu sekalian. Wahai guru-guru kami, jasamu tetap kami kenang sehingga akhir hayat kami.

“Berkerja Untuk Islam Kerana Allah”
posted by DARI MAHASISWA UNTUK MAHASISWA @ 1:45 AM  
0 Comments:

Post a Comment

<< Home
 
About Me

Name: DARI MAHASISWA UNTUK MAHASISWA
Home:
About Me:
See my complete profile
Previous Post
Archives
Powered by

BLOGGER

© 2005 Gerakan Mahasiswa Sedar Blogger Templates by Isnaini Dot Com and Car Pictures